Facebook-pixel

Facebook Pixel

Facebook pixel is een hulpmiddel voor analyse waarmee je de effectiviteit van je advertenties kunt meten. Je kunt de Facebook pixel gebruiken om inzicht te krijgen in welke acties mensen uitvoeren op je website en om voor jou interessante doelgroepen te bereiken. Het is dus een perfect middel om meer bezoekers en conversie(s) te krijgen naar je website. De mogelijkheden waarvoor je de Faceook Pixel kan inzetten zijn enorm. De belangrijkste punten hebben wij hieronder op een rij gezet

  • Ervoor zorgen dat je advertenties aan de juiste mensen worden weergegeven
  • Advertentiedoelgroepen maken
  • Bijhouden hoeveel verkopen of registraties er zijn (conversietracking)
  • Optimaliseren en verbeteren van je pagina’s
  • Aanvullende advertentietools van Facebook ontgrendelen

Het optimaliseren en verbeteren van je pagina geeft je een overzicht van verschillende URL’s. Hiermee kan je dus zien welke pagina’s veel worden bezocht en welke minder of wellicht niet? Met deze inzichten ben je dus in staat om de pagina ‘beter’ te maken door bv. de Call-to-action te verduidelijken of verdere aanpassingen te doen aan je inhoud.

Facebook Pixel voordelen (volgens Facebook)

Er zijn verschillende manieren waarop je de gegevens die je verzamelt met Facebook pixeltracking kunt gebruiken om je advertentiestrategie voor Facebook te verfijnen.

Met de Facebook pixel kun je het volgende doen:

  • De juiste mensen bereiken

    Vind nieuwe klanten of mensen die een specifieke pagina hebben bezocht of een gewenste actie op je website hebben uitgevoerd. Een vergelijkbare doelgroep maken om meer mensen te bereiken die lijken op je beste klanten. Meer informatie.

  • De verkoop stimuleren

    Stel automatisch bieden in om je te richten op mensen die het waarschijnlijkst een actie zullen uitvoeren die belangrijk voor je is, zoals het doen van een aankoop. Bekijk hoe je je advertentiesets optimaliseert voor conversies.

  • Je advertentieresultaten meten

    Krijg inzicht in hoe succesvol je advertentie is door te bekijken welke acties een direct gevolg zijn van je advertentie. Je kunt gegevens zoals conversies en verkopen bekijken. Ontdek welke gegevens je kunt zien op je Facebook-pixelpagina.

Meer weten over Facebook Pixels? Bekijk onderstaande link naar Facebook of neem contact met ons op. Zodat we een plan kunnen opstellen en je site meer bezoekers zal krijgen!

Bron: Facebook Business