SEO Meta description

Hoe ziet de ultieme page title & meta description eruit?

Stel, je loopt door een winkelstraat met voor jou onbekende winkels. Hoe kies je dan welke je binnengaat? Een aantrekkelijke voorgevel kan ervoor zorgen dat die ene winkel er tussen alle andere uitspringt. De naam op de gevel en uitstraling van de etalage kunnen je ertoe verleiden om niet door te lopen, maar naar binnen te gaan! Zo kun je ook naar de zoekresultatenpagina van Google kijken.

 

Page titles en meta descriptions als voorgevel

De winkelstraat is te vergelijken met de zoekresultatenpagina van Google. In plaats van 10 verschillende winkels, zien we 10 verschillende zoekresultaten. De voorgevel staat gelijk aan de page title en meta description (ofwel: de meta snippets) van het zoekresultaat: het eerste wat de bezoeker ziet.

Page title Google

De kans dat iemand je pagina bezoekt, is groter door in de zogenaamde meta snippets de juiste, aantrekkelijke informatie aan te bieden. Staat op de voorgevel het product benoemd waarnaar jij op zoek bent? Dan is dat de winkel waar je moet zijn. Staat er ‘Kom binnen!’ of ‘SALE’? Dan zul je waarschijnlijk nog eerder geneigd zijn er een kijkje te nemen.

Hoe zien de ideale page titles en meta descriptions eruit? Hoe overtuig je mensen om je webpagina te bezoeken? Bekijk dan onderstaande infographic of lees het hele artikel.

Google SEO tips

 

Bron: Frankwatching.com Artikel SEO